Oferta sprzedaży mieszkania opublikowana w branżowym portalu z ogłoszeniami to zazwyczaj pierwszy moment kontaktu klienta z daną nieruchomością. To dlatego tak wiele od niej zależy – jeśli będzie odpowiednio skonstruowana, przyciągnie uwagę potencjalnego nabywcy i skłoni go do kontaktu. Jeśli będzie źle przygotowana, zredukuje twoje szanse sprzedaży niemal do zera.
Na co należy zwrócić uwagę, tworząc ogłoszenie sprzedaży mieszkania? Opiszemy to przekrojowo i skrótowo w tym artykule.
Klient kupuje oczami
Konkretnie to emocjami, a te są bardzo łatwo wzbudzane przez to, co widzi. Z tego powodu dobre zdjęcia są niezwykle istotnym, o ile nie najważniejszym elementem ogłoszenia.
Wstępem do zrobienia ładnych fotografii jest tzw. home staging, czyli przygotowanie mieszkania. Często wymaga ono trochę nakładu pracy, jednak pozytywne jest to, iż wysiłek ten będzie procentował nie tylko w postaci lepszych zdjęć, ale też lepszego wrażenia robionego przez mieszkanie podczas wizty potencjalnych klientów.
Home staging polega na zaaranżowaniu mieszkania tak, aby wydawało się ono maksymalnie atrakcyjne. Stosuje się go nawet w pustych, nieurządzonych lokalach. Wystarczy wtedy gdzieniegdzie dodać poduszkę, punktowe oświetlenie i wazon kwiatów, aby bezduszne wnętrze zamieniło się w coś, co może przywołać w głowie skojarzenia z przytulnym domem.
W przypadku mieszkań umeblowanych należy je posprzątać, pousuwać stare, uszkodzone elementy wyposażenia, ustawić wszystko tak, by optycznie było więcej miejsca, dodać nastrojowe, stylowe elementy (poduszki, koce, lampki, kwiaty, książki) i zadbać o odpowiednie oświetlenie.
Wielu agentów uważa, że kluczowe znaczenie dla dobrego wrażenia ma kuchnia i łazienka, dlatego ich sprzątaniu poświęć najwięcej uwagi. Są to pomieszczenia, których zły stan może po prostu odrzucić klienta.
Reklama: Szukasz mieszkania lub domu w dobrej lokalizacji? Sprawdź koniecznie mieszkania na sprzedaż Koszalin, gdzie znajdziesz mnóstwo ofert i bez problemu znajdziesz to czego szukasz.
Klient chce wiedzieć, co kupuje
Dlatego dobre zdjęcia trzeba uzupełnić dobrym opisem. A “dobry” w tym kontekście nie oznacza “kwiecisty” i “fantazyjny”. Opis przede wszystkim ma mieć dużą wartość informacyjną. Musisz w nim zawrzeć wszystkie istotne dane nieruchomości, tak aby klient wiedział konkretnie jakiego lokalu ogłoszenie dotyczy.
Możesz rozbić opis na dwie części – jedną skrótową, bardzo konkretną, w której nawet od myślników, dla większej czytelności, wymienisz istotne cechy lokalu (ile pomieszczeń, ich powierzchnia, jaki stan techniczny, jaka lokalizacja itd.) oraz drugą, rozbudowaną, gdzie pozwolisz sobie na bardziej “literacki” opis, zawierający np. wrażenia, jakie wywołuje mieszkanie. Zabieg ten jest często stosowany i gwarantuje, iż klient nie odbije się od zbyt kwiecistego opisu, za to będzie mógł się z nim zapoznać, o ile zainteresują go podstawowe parametry.
Opis należy sformatować zgodnie z uniwersalnymi zasadami tworzenia łatwych do czytania tekstów. Mile są więc widziane pogrubienia, wyliczenia, mogą być nagłówki, do tego zdania powinny być dosyć proste, łatwe w czytaniu.
Oprócz lokalu w opisie możesz zawrzeć informacje o najbliższym otoczeniu oraz lokalizacji. To jest istotne, czy obok znajduje się np. park albo boisko, czy dzielnica jest dobrze skomunikowana z centrum, czy planowane są obok jakieś inwestycje podnoszące atrakcyjność mieszkania.